
Optagelse af samtaler
Vi optager for din tryghed
Hos SK Energi ønsker vi, at du altid føler dig tryg i kontakten med os. Derfor kan vi – men kun med dit samtykke – optage den sidste del af vores samtaler. Formålet er at sikre, at aftaler og vilkår bliver dokumenteret korrekt, så der ikke opstår tvivl bagefter.
Vi bruger aldrig optagelserne til andet end det, de er tiltænkt, og de bliver automatisk slettet efter en fast periode
Her på siden finder yderligere information om, hvordan vi håndterer optagelser, hvor længe de gemmes, og hvilke rettigheder du har i forbindelse med optagelse af samtaler.
Tryghed med dine oplysninger
Hvornår optager SK Energi samtaler?
Når vi kontakter dig, kan vi – med dit samtykke – optage hele eller en del af samtalen. Det betyder, at du altid bliver informeret og skal give samtykke, før vi starter optagelsen. Vi optager altså aldrig uden din viden eller accept.
Hvorfor optages samtaler?
Vi optager samtaler for at sikre en tydelig dokumentation af aftaleindgåelser og vilkår. På den måde kan både du som kunde og vi som energiselskab være trygge ved, at der ikke opstår misforståelser om det, vi har aftalt. Optagelserne bruges ikke til andre formål, såsom markedsføring eller analyse, men udelukkende til dokumentation.
Hvad er retsgrundlaget for optagelserne?
Optagelserne sker på baggrund af dit samtykke og følger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1a. Det betyder, at vi kun må optage samtalerne, hvis du har sagt ja, og at du til enhver tid kan trække dit samtykke tilbage.
Hvor længe gemmes optagelserne?
Alle optagelser slettes automatisk efter 12 måneder. Vi opbevarer dem altså kun i en begrænset periode og kun så længe, det er nødvendigt for at sikre dokumentationen af aftaler. Herefter slettes de uden yderligere handling fra din side.
Hvordan bliver optagelserne opbevaret?
Alle optagelser lagres sikkert og fortroligt. Det betyder, at kun udvalgte medarbejdere med et sagligt formål har adgang til dem, og de deles aldrig med uvedkommende. Vi bruger tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger til at beskytte optagelserne mod misbrug eller uautoriseret adgang.
Hvilke rettigheder har jeg?
Som kunde har du flere rettigheder i forhold til optagelserne:
Ret til indsigt: Du kan altid få adgang til at høre eller få udleveret den optagede samtale
Ret til sletning: Du kan bede os om at slette optagelsen, før den almindelige sletning efter 12 måneder
Ret til at tilbagekalde samtykke: Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os på 5836 2500 eller kundecenter@skenergi.dk. Tilbagekaldelsen gælder fra det tidspunkt, vi modtager den og påvirker ikke lovligheden af den optagelse, der allerede er foretaget.
Hvordan klager jeg over behandlingen af mine oplysninger?
Hvis du ønsker at klage over, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du altid rette henvendelse til Datatilsynet. De er den myndighed, der fører tilsyn med, at reglerne om databeskyttelse overholdes:
Datatilsynet
dt@datatilsynet.dk
+45 33 19 32 00
www.datatilsynet.dk
Hvor kan jeg læse mere om behandling af persondata?
Du kan finde yderligere information om, hvordan vi håndterer dine oplysninger, i vores persondatapolitik. Her beskriver vi mere detaljeret, hvordan vi behandler og beskytter persondata generelt.
Spørgsmål? Lad os ringe dig op
Har du spørgsmål eller brug for hjælp i forbindelse med optagelse af samtaler, er du altid velkommen til at kontakte os.
Du kan ringe til os på 5836 2500 eller udfylde kontaktformularen her på siden, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
