Klagevejledning
Hvis du ønsker at klage
Vi er selvfølgelig kede af, hvis du har haft en dårlig oplevelse med os.
Hvis du som kunde i SK Energi ikke tilfreds med din regning, leverance eller andre forhold vedrørende din el- eller gas-leverance, har du forskellige muligheder for at klage.
I første omgang kan du skriftligt henvende dig til vores Kundecenter. Der kan være tale om en fejl eller misforståelse, som uden videre kan opklares via dialog.
SK Energi A/S
Nordvej 6
4200 Slagelse
Eller på e-mail: kundecenter@skenergi.dk
Ankenævnet på energiområdet
Hvis du har klaget og ikke er tilfreds med vores afgørelse eller behandling af din klagesag, har du mulighed for at klage til Ankenævnet for energiområdet. Du bør sørge for at få din afgørelse fra os på skrift.
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
Tlf.: 41 71 53 01
E-mail: post@energianke.dk
Ankenævnet behandler civilretslige tvister mellem private forbrugere og energiselskaber. Du kan læse mere om klagesager på ankenævnets hjemmeside, hvor du også kan se, hvad det koster at indsende en klage. Gebyret tilbagebetales, hvis du får medhold.
Rettigheder
Der er fri konkurrence på det danske el og naturgas marked. Det betyder, at du frit kan vælge mellem landets el og naturgas leverandører. Du kan læse mere om dine rettigheder som privat el kunde eller virksomhed på energistyrelsens hjemmeside her:
Forbrugerstyrrelsen
Du har også mulighed for at klage via den offentlige forbrugerportal. Her finder du en samlet oversigt over de forskellige klageinstanser, hvor du skal vælge ”Ankenævnet på Energiområdet”. Få viden om, hvordan en klage behandles og hvilke muligheder du har.
EU-kommissionen
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundecenter@skenergi.dk.
Få hjælp og vejledning
Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal klage, eller har spørgsmål til processen, er du altid velkommen til at kontakte os.
Vores medarbejdere sidder klar til at lytte, give dig den rette vejledning og hjælpe dig godt videre. Vi vil gerne sikre, at du føler dig tryg i hele forløbet og får svar på dine spørgsmål.
Giv os et kald på 5836 2500 eller udfyld formularen her, så ringer vi dig op!