Klagevejledning

Kunderettigheder på el & naturgas markedet

Der er fri konkurrence på det danske el og naturgas marked. Det betyder, at du frit kan vælge mellem landets el og naturgas leverandører. Du kan læse mere om dine rettigheder som privat el kunde eller virksomhed på energistyrelsens hjemmeside her.

Hvis du ønsker at klage

Vi er selvfølgelig kede af, hvis du har haft en dårlig oplevelse med os.

Hvis du som kunde i SK Energi A/S ikke tilfreds med din regning, leverance eller andre forhold vedrørende din el eller gas leverance, har du forskellige muligheder for at klage.

I første omgang kan du skriftligt henvende dig til vores Kundecenter. Der kan være tale om en fejl eller misforståelse, som uden videre kan opklares via dialog

Vores adresse er:

SK Energi A/S
Nordvej 6
4200 Slagelse
Eller på e-mail: kundecenter@skenergi.dk

Hvis du har klaget og ikke er tilfreds med vores afgørelse eller behandling af din klagesag, har du mulighed for at klage til nedenstående klagenævn. Du bør sørge for at få din afgørelse fra os på skrift.

Ankenævnet på Energiområdet

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Tlf.: 41 71 53 01
E-mail: post@energianke.dk

Ankenævnet behandler civilretslige tvister mellem private forbrugere og energiselskaber. Du kan læse mere om klagesager på ankenævnets hjemmeside: www.energianke.dk. Her kan du se, hvad det koster at indsende en klage. Gebyret tilbagebetales, hvis du får medhold

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Du kan også klage via den offentlige forbrugerportal www.forbrug.dk, hvor du vælger ”Ankenævnet på Energiområdet” under klageinstanser.

EU-Kommissionens online klageportal

www.ec.europa.eu/odr

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundecenter@skenergi.dk